Робота з батьками вихователя групи продовженого дня.

Одним із головних моментів успішної виховної діяльності з учнями групи продовженого дня  вважаю співпрацю  вихователя з батьками. У ході виховного процесу педагог і батьки традиційно перебувають у різних ситуаціях, хоча відомо: для того, щоб допомогти учневі, необхідно забезпечити єдність дій школи і сім’ї. Адже сім’я, як єдиний організм із притаманним йому мікрокліматом, має винятково важливий вплив на дитину. Але тут є певний парадокс: батьки, які є не менш ніж учитель, зацікавлені в результативності навчання і виховання, можуть, за бажанням, проявляти чи не проявляти ініціативу щодо контакту з педагогом. А от для вчителя постійна співпраця з батьками є професійним обов’язком. Тому важливе і відповідальне завдання вихователя - зробити батьків активними учасниками педагогічного процесу. Вирішення даного завдання можливе за умови, якщо у плані роботи вихователя гпд  будуть відображені наступні напрями діяльності з батьками:
- вивчення сімей учнів, яке проводиться спільно з класними керівниками і що  дозволить вихователю краще пізнати дітей та їх батьків, зрозуміти стиль життя сімей, ознайомитись з домашніми умовами розвитку особистості дитини. Для цього можна використати такі форми роботи, як відвідування сімей учнів, анкетування, написання творів про сім’ю, конкурс творчих робіт «Моя сім’я», тестування, педагогічні майстерні, ділові ігри з батьками, формування банка даних про сім’ю та сімейно-родинне виховання тощо. Досить ефективною для вихователя-початківця є «Анкета для батьків», яка допоможе познайомитися і з батьками , і з вихованцями.
- педагогічна просвіта батьків, яка планується у відповідності з віковими особливостями дітей, цілями та завданнями навчально-виховного процесу, конкретними проблемами, що виникають у ході спільної діяльності вихователя і батьків. Вихователь включає у план своєї роботи лекції з педагогіки, психології, правознавства, етики, фізіології та гігієни; тематичні консультації; педагогічні практикуми з розгляду різних ситуацій виховання дітей в сім’ї і школі; огляд популярної педагогічної літератури для батьків; виготовлення інформаційних буклетів, пам’яток ,  обмін досвідом виховання дітей у сім’ї, день відкритих дверей тощо;
- забезпечення участі батьків у життєдіяльності дитячого колективу, яке здійснюється вихователем за допомогою залучення їх до спільного планування виховної роботи в класі, колективні творчі справи; свята, вечори, концерти, КВК; відвідування кінотеатрів, виставок, бібліотек; прогулянки, походи, поїздки та подорожі; виставки творчих робіт; дні здоров’я; допомога у ремонтних роботах та естетичному оформленні класної кімнати, участь у обладнанні кабінету, організації міні-гуртків і клубів;
- індивідуальна робота з батьками, яка дозволяє встановити безпосередній контакт з кожним членом сім’ї учня, досягти взаєморозуміння щодо пошуку шляхів впливу на розвиток особистості дитини. Це індивідуальні бесіди з батьками, спільне визначення перспектив та засобів розвитку учня, педагогічні консультації;
- інформування батьків про хід і результати виховання і розвитку учнів, яке здійснюється вихователем за допомогою індивідуальних консультацій, «листування» через щоденники  учнів, ведення щоденників спостережень за процесом розвитку учня або зошитів їх досягнень; написання зауважень чи подяк батькам.

Сім’я  — особлива атмосфера, де ди­тина ділиться своїми радістю і го­рем, роздумами та сумнівами. Тому батькам слід замислитися над тим, чи справною є їхня «машина сімей­ного виховання». Недаремно народ говорить: «Посієш звичку — пожнеш характер». Виховати дитину – велике мистецтво, так як сам процес виховання – це безперервна робота серця, розуму і волі батьків та вчителів. І батькам, і вчителям щоденно доводиться шукати шляхи підходу до дітей, думати над вирішенням багатьох конкретних ситуацій,  у повсякденному спілкуванні з батьками та вчителями  дитина вчиться пізнавати світ, брати приклад із них, набуває життєвого досвіду, розвиває перші почуття громадянськості. Виховання дітей — складний життєвий процес, але  це одне з найпрекрасніших занять людини і його, безперечно, повинні супроводжувати хо­роший настрій, спокій, уміння спілкувати.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Робота з батьками вихователя групи продовженого дня.

                Одним із головних моментів успішної виховної діяльності з учнями групи продовженого дня  вважаю співпрацю  вихователя з б...