Самопідготовка – одна з важливих форм
організації навчального процесу в групі продовженого дня. Це обов’язкові
заняття школярів кожного дня, під час яких вони самостійно виконують навчальні
завдання у суворо визначений час.
Завдання
самопідготовки
·
Закріпити навики самостійної роботи.
·
Виховувати в учнів організованість,
зібраність, дисциплінованість, самостійність.
·
Формувати позитивне ставлення до
навчання, здатність своєчасно, у відповідний термін виконувати домашнє
завдання.
·
Навчити користуватися довідковою літературою,
словниками.
Основні
структурні елементи самопідготовки
1.
Організація самопідготовки.
2.
Самостійна робота учнів.
3.
Самооцінка, взаємоперевірка, оцінка
роботи.
4.
Підбиття підсумків роботи.
Методика
проведення самопідготовки
·
Самопідготовка проводиться в один і
той же час. Під час самопідготовки не дозволяється відвідувати заняття гуртків
та додаткові заняття. У виняткових випадках за узгодженням з батьками та
адміністрацією цей пункт може бути порушений.
·
У класі спільно з дітьми повинні
бути розроблені правила поводження під час самопідготовки.
·
Із дітьми узгодити та ознайомити з:
- як слід готуватися до самопідготовки;
- гучність розмови;
- ходіння по класу;
- що робити, якщо ти виконав домашнє завдання раніше, ніж інші
діти;
- дії учнів при поганому самопочутті та при непередбачуваних
обставинах.
Орієнтовний
порядок проведення самопідготовки у 2 класі
·
підготовка й перевірка готовності
дітей (на парті - щоденник, ручка, олівці);
·
повторення правил поводження під час
самопідготовки;
·
з'ясування, що задано (по щоденнику);
·
підготовка до виконання першого
завдання (наприклад, з математики - на парті тільки те, що знадобиться під час
виконання завдання з математики);
·
перевірка та самооцінювання роботи;
·
виконання наступного завдання за
таким же планом.
Орієнтовний
порядок проведення самопідготовки в 3-4-х класах
·
діти читають по щоденнику, що
задано, знаходять завдання. Якщо завдання виконується не в робочому зошиті,
записують у зошиті дату, слова "Домашня робота", вид роботи (вправа,
задача, рівняння);
·
читають завдання самостійно;
·
вихователь називає орієнтовний час
виконання завдання;
·
самостійне виконання завдання
учнями;
·
самоконтроль за алгоритмом
виконання: учень ставить "+", якщо завдання виконано;
·
перевірка виконання завдання з
сусідом (взаємоперевірка). Якщо виникла розбіжність, то у дітей є право
звернутися до вчителя;
·
перерва на відпочинок.
Після виконання
всього домашнього завдання учні складають зошити у портфелі. Якщо учень не
встигає виконати домашнє завдання, то про це записується в щоденнику для
батьків, щоб вони проконтролювали закінчення роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар